Geurmarketing. Wanneer start jij?
Geuren brengen ons onbewust in verband met een herinnering uit het verleden met bijbehorende emotie. Met geurmarketing kun je zodoende je merk koppelen aan een bepaalde geur. Bij het ruiken van de geur roept het vervolgens direct de associatie naar je merk op. Daarnaast kun je gedrag beïnvloeden met geur.
Met de juiste geur kun je de winkeltijd verlengen, koopintentie verhogen en de stemming positief ondersteunen.
De retailbranche is zich steeds bewuster van de voordelen van de kracht van geur en dus geurmarketing. Je kan met de juiste geur namelijk de winkeltijd verlengen, koopintentie verhogen en de stemming positief ondersteunen. Ook in de reguliere bedrijfsvoering heeft scent-marketing nut. Bepaalde geuren werken namelijk prestatie verhogend en verbeteren het algemeen welbevinden. Zo kun je negatieve emoties en angst dempen. Een uitkomst voor de zorg en medische wereld. Het is een krachtig middel, waar desondanks nog weinig gebruik van wordt gemaakt. Sense to Connect is specialist in het componeren van geuren om gewenst gedrag te bereiken. Kijk bij onze geurcomposities of neem contact op voor een afspraak. We vertellen er graag meer over.